KOMUNIKAT NR 1/2021 BURMISTRZA MIASTA CZARNKÓW
Komunikat Nr 1/2021
Burmistrza Miasta Czarnków
z dnia 16 listopada 2021 r.
w sprawie rodzaju i form wprowadzanych ograniczeń w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Czarnków
Na podstawie § 21 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 861) wprowadzam od 16 listopada 2021 r. 1)
Rozdział 1.
E-administracja
§ 1. 1. W Urzędzie Miasta Czarnków większość spraw można załatwić przez internet z wykorzystaniem platformy e-PUAP. Informacje na temat sposobu korzystania z platformy zamieszcza się w http://bip.czarnkow.pl/, zakładka: eUrzad.
2. Wysyłane pismo/załącznik musi być opatrzone podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, e-Dowodem lub ważnym Profilem Zaufanym.
Rozdział 2.
Obsługa klientów w siedzibie urzędu
Oddział 1.
Zasady przebywania w pomieszczeniach biurowych
§ 2. Dopuszczalna liczba klientów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi klientów, z zastrzeżeniem, że w stosunku do:
1) dziecka do ukończenia 13. roku życia;
2) osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie;
3) osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie;
4) osoby wymagającej pomocy tłumacza;
5) innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów, tej zasady nie stosuje się.
Oddział 2.
Informacja, umawianie wizyt
§ 3. 1. W celu zwiększenia bezpieczeństwa oraz uniknięcia kolejek i ograniczenia do minimum czasu oczekiwania na miejscu, rekomenduje się wcześniejsze uzgadnianie – telefoniczne lub e- mailowe – terminu wizyty w Urzędzie. Do dyspozycji Klientów pozostają adresy i numery telefonów:
1) informacja ogólna: 67 255 28 01, 67 255 25 00 lub 795-146-994;
2) zgony 67 255 28 01, 67 253 02 00, dyżur: 608-387-538;
3) Urząd Stanu Cywilnego, dowody osobiste: 67 253 02 00 oraz 608-387-538;
4) działalność gospodarcza, informacja o e-PUAP: 795-146-994;
5) odpady/numery kont: 67 255 23 26;
6) kasy/numery kont: 67 253 02 05;
7) podatki: 67 253 02 02;
8) czynsze/ulgi: 67 255 28 03;
9) awarie, sprawy techniczne: 67 255 56 04, 795-165-790;
10) nieruchomości: 67 255 28 04;
11) plany zagospodarowania przestrzennego: 67 255 28 07;
12) organizacje pozarządowe: 67 255 36 01;
13) Straż Miejska: 608 693 594, 694 087 654;
14) potwierdzanie profilu tel. 67 255 28 01 lub 795-146-994, e-mail: um@czarnkow.pl; bok@czarnkow.pl.
Oddział 3.
Procedura obsługi klientów
§ 4. 1. Pracownicy z pięter schodzą do klientów po otrzymaniu sygnału z Biura Obsługi Klienta.
2. Spotkania z klientami (bez komputera) odbywają się na sali ślubów.
3. Obsługa klinów z wykorzystaniem systemów informatycznych odbywa się przed salą ślubów
na specjalnie przygotowanym stanowisku w Punkcie Informacyjnym Programu Czyste Powietrze.
4. Zabrania się obsługi klientów na korytarzach.
5. Winda jest niedostępna dla klientów.
§ 5. W trakcie wykonywania bezpośredniej obsługi klientów, a także we wszystkich miejscach wspólnych należy zakrywać nos i usta przy pomocy maseczki. Uwaga: także wtedy, gdy pracownicy obsługują klientów przez szybę czy przesłonę.
Oddział 4.
Spotkania służbowe
§ 6. 1. Spotkania służbowe, które odbywają się na piętrze zawsze należy planować w salach do tego przeznaczonych (sala przy sekretariacie, sala sesyjna).
2. Sale należy wietrzyć przed i po spotkaniu, a w trakcie włączać lampę oczyszczającą powietrze.
Oddział 5.
Czas pracy urzędu
§ 7. Obsługa klientów w Urzędzie na wszystkich stanowiskach odbywa się:
1) w poniedziałki od 7. 30 do 17. 00;
2) od wtorku do czwartku od 7. 30 do 15. 30;
3) w piątki od 7. 30 do 15. 00.
§ 8. Zobowiązuję kierowników oraz stanowisko ds. kadrowych do dostosowania indywidualnych harmonogramów pracy poszczególnych pracowników do zmienionych godzin pracy.
Rozdział 3.
Postanowienie końcowe
§ 9. Zobowiązuję wszystkich pracowników do przestrzegania zasad określonych w zarządzeniu.
§ 10. Komunikat wchodzi w życie z dniem podpisania z wyjątkiem § 6, który wchodzi w życie 1 grudnia 2021r. i obowiązuje do odwołania.
§ 11. Zarządzenie nie obejmuje punktu bezpłatnych porad prawnych.